Agtbaix.cat | Transparència
Webs de l'AGT:

Transparència

"Defensen una economia justa, solidària, responsable, i sostenible"

1. Informació institucional i organitzativa

La missió i les activitats que desenvolupen d’acord amb els estatuts:

  1. La promoció de tota classe de serveis turístics i hotelers i en especial els que afectin directament als associats.

  2. La gestió, administració i mobilització de capitals en aplicacions de inversió turística en el més ampli sentit.

  3. La prestació d’assessorament amb matèria turística, sigui al sector turístic, comercial o administratiu.

  4. Cooperar, col·laborar i establir les necessàries relacions amb els organismes oficials, entitats públiques i privades de qualsevol índole, així com la prestació a particulars o entitats públiques de qualsevol servei relacionat amb les activitats artístiques.

  5. Informar als associats de les innovacions en matèries que puguin afectar-los

  6. Organitzar tota classe de conferències, reunions, seminaris, cursos, etc. Dirigides a la millor informació dels associats, així coma la informació de persones en l’àmbit turístic i especialment al ram de la hosteleria.

  7. Donar a conèixer i promocionar els productes del Parc Agrari del Baix Llobregat


Òrgans de govern

President: Óscar Teruelo Liñan
El president de l’Associació de Gastronomia i Turisme del Prat i Baix Llobregat és l’Òscar Teruelo i és el responsable directe de la creació i definició del concepte de cada esdeveniment gastronòmic. La seva funció principal és definir la idea i les línies de treball perquè la resta de membres de l’equip directiu puguin executar-la.

L’Óscar Teruelo actualment dirigeix el Cèntric Gastrobar, a la ciutat del Prat de Llobregat i ha dedicat tota la seva vida laboral a la restauració en tots els seus àmbits.

Secretària: Montse Rofes Matas
Reportant a presidència la Montse Rofes, s’encarrega de la relació més formal amb l’administració a la vegada que esdevé la responsable de tota la part tributària i fiscal de l’Associació. Durant els darrers 10 anys ha estat la responsable financera del Gínjol Edicions, gestió de clients i proveïdors.


Vicepresident:
Ivan Puig Tost
Reportant a presidència l’Ivan Puig és el que s’encarrega de dirigir els projectes de promoció.
L’Ivan Puig és graduat en producció d’espectacles i actualment dirigeix el Gínjol Edicions. Compta amb més de 15 anys d’experiència en el món comercial.

 

Tresorer: Mariano Martínez
El Mariano Martínez és el responsable de la tresoreria de l’associació, a més, s’encarrega de relacionar-se amb els mitjans de comunicació, comunicar-se amb blocaires i twitteros i dinamitzar les xarxes socials.

Ha estat gerent de Rúbrica, empresa dedicada a l’assessoria en comunicació, el disseny gràfic, la impressió i el disseny web. Compta amb més de 15 anys d’experiència en la comunicació.


2. Gestió econòmica, pressupostària i patrimonial

L’Associació de Gastronomia i Turisme va rebre una subvenció de 104.900 eur per part de l’Ajuntament del Prat per a realitzar les següents activitats:

Fira Tapa Carxofa Prat – 3, 4 i 5 de maig.

Pressupost: 34.840,00 eur (IVA inclòs)
Finançament: 31.939,65 eur Ajuntament del Prat de Llobregat. Conveni anual.
2.900,35 eur Fons Propis
Objectiu: dinamitzar la restauració local
Assoliments: 7.000 tapes venudes
10.000 impactes en xarxes socials

El Fira Tapa Carxofa és una referència entre les diferents iniciatives que s’organitzen durant els mesos de març i abril en el marc de les Festes de la Carxofa Prat: el Març Gastronòmic, l’Escarxofa & Jazz i la Carxofada Popular.

L’esdeveniment va reunir a un bon grapat de restauradors del Prat, 10 restauradors participants i més de 20 tapes elaborades amb Carxofa Prat i productes de temporada, que van tornar a donar valor a les verdures del Parc Agrari del Baix Llobregat. Fingers, arrossos, botifarra, ropa vieja, quesadilla,...

Sopar Solidari #elPratSolidari – 6 de juny

Pressupost: 1.617,27 eur (IVA inclòs)
Finançament: Fons propis AGT
Objectiu: recollida de fons per a causa solidaria
Assoliments: 3.300 eur recaptats

La segona edició del Sopar Solidari, que organitza l’AGT amb la col·laboració de la Regidoria d’Igualtat, Joventut i Solidaritat de l’Ajuntament del Prat té la voluntat de recaptar diners per a una acció solidaria, en aquets cas es va destinar a la Fundació Ramón Martí i Bonet contra la Ceguera.

El sopar es basa en un menú elaborat per xefs pratencs i es va celebrar a les instal·lacions de la Masia Sánchez-Casal. El preu del cobert era de 60 euros i tothom va treballar a cost zero.

Quinto tapa Pota Blava

Pressupost: 24.234,00 eur (IVA inclòs)
Finançament: 17.897,37 eur Ajuntament del Prat de Llobregat. Conveni anual.
6.336,63 eur Fons Propis
Objectiu: dinamitzar la restauració local

Assoliments: 46.000 tapes venudes

El Quinto Tapa Pota Blava es va convertir durant 18 dies en una de les rutes de referència de Catalunya. La 13a edició del QuintoTapa va tornar a aconseguir el seu objectiu: que tothom conegui la qualitat gastronòmica d’un producte com el Pota Blava, el primer pollastre amb IGP de l’Estat. L’edició va gaudir de molta presència al carrer, amb l’espai gastronòmic creat a Plaça Blanes, perquè el públic pogués gaudir del Pota Blava en un espai obert i familiar, en una ruta amb una restauració 100% pratenca.

Aquest any, el QuintoTapa va estrenar el sistema de vot online a quintotapa.cat amb el que els usuaris van poder escollir les millors tapes de la ruta gastronòmica i el millor cambrer o cambrera. Aquesta acció reforça la línia de treball de sostenible, eliminant molts dels elements en paper de la ruta.

Fira avícola - Firatapa Pota Blava i Carxofa Prat

Pressupost: 38.749,26 eur (IVA inclòs)
Finançament: 34.318,98 eur Ajuntament del Prat de Llobregat. Conveni anual.
4.430,28 eur Fons Propis
Objectiu: donar a conèixer el Pota Blava i la Carxofa Prat
Assoliments: 4.500 persones van tastar les tapes proposades pels restauradors 

Les més de 12 propostes amb Pota Blava i Carxofa Prat van ser les responsables de l’èxit de la Fira Tapa. Es van servir més de 4.500 platillos i l’oferta es va arrodonir amb l’èxit del menú de fira, els esmorzars de pagès i el take away Pota Blava, que van exhaurir les seves existències.

El pavelló i el restaurant de la Fira Tapa Pota Blava i Carxofa Prat, van posar de nou l’accent en la gastronomia local, i també en generar un ambient familiar i lúdic. A més de diferents concerts, l’espai gastronòmic va completar la proposta cultural el Live Painting Pota Blava, en què 4 artistes locals van pintar el Pota Blava amb el seu estil Street Art.